Alinco hecht veel belang aan een goede planning en het aanhouden van correcte leveringstermijnen. De gewenste leveringstermijnen op de markt zijn vaak zeer kort, maar gelukkig zitten we met veel mensen waardoor op het eerste zicht onmogelijke leveringstermijnen wel gehaald worden - ik denk dat we op dat gebied al menig klant verbaasd hebben.

Vragen in verband met leveringstermijn worden het gemakkelijkst gestuurd naar planning@alinco.be. In de regel worden vragen die hier naartoe gestuurd worden nog dezelfde dag beantwoord.

Wel belangrijk: om de planning vlot te laten verlopen, vragen wij ook om zoveel mogelijk concreet gewenste (maar wel realistische) data op hun bestellingen te vermelden. Nog al te vaak staat er 'asap' of 'zo vlug mogelijk' of 'dringend' op de bestelbon.  

Aangezien wij zoveel mogelijk op datum plannen, riskeren dit soort jobs tussen de mazen van het net te belanden en net daardoor net minder vlug af te zijn. Twee gelijkaardige bestellingen die binnen komen op een woensdag en die vrijdag af zouden moeten zijn, waarbij op de ene bestelbon als gewenste leveringstermijn effectief vrijdag staat, gaat vlugger in productie gestoken worden en vlugger door productie gaan dan eenzelfde bon met 'asap' erop, zo eenvoudig is dat...

Karine De Bie

28 januari 2014